Koniunktura gospodarcza w województwie wielkopolskim w marcu 2023 r.



W marcu br. pozytywnie oceniają koniunkturę jedynie podmioty prowadzące działalność w handlu detalicznym, a także w informacji i komunikacji. W przypadku ostatniej sekcji odnotowano największy wzrost wartości wskaźnika ogólnego klimatu koniunktury, o 7,0 w porównaniu z lutym br. W przypadku przetwórstwa przemysłowego, handlu hurtowego, a także transportu i gospodarki magazynowej oceny są niekorzystne, ale na poziomie zbliżonym do notowanego w poprzednim miesiącu. Poprawa nastrojów związanych z sytuacją w gospodarce jest najbardziej widoczna w opinii wyrażonej przez podmioty z sekcji zakwaterowanie i gastronomia — wzrost wartości wskaźnika ogólnego klimatu koniunktury o 6,5 w porównaniu z lutym br. Również w budownictwie ogólny klimat koniunktury oceniany jest lepiej niż przed miesiącem.
Do badania za bieżący miesiąc – odpowiedzi udzielane w okresie od 1 do 10 dnia bm. – dołączono moduł pytań diagnozujących wpływ wojny w Ukrainie na koniunkturę gospodarczą oraz dotyczących rynku pracy (wyniki w tablicy 2).