Koniunktura gospodarcza w województwie wielkopolskim w lutym 2023 r.



W lutym br. ogólny klimat koniunktury oceniany jest pozytywnie przez podmioty prowadzące działalność w zakresie handlu detalicznego oraz informacji i komunikacji. W przypadku ostatniego obszaru wyrażone opinie są jednak mniej korzystne niż przed miesiącem. Najgorsze nastroje gospodarcze panują w sekcji zakwaterowanie i gastronomia – spadek wartości wskaźnika ogólnego klimatu koniunktury o 15,4 w porównaniu ze styczniem br. W przypadku trzech obszarów działalności gospodarczej (przetwórstwo przemysłowe, handel hurtowy, a także transport i gospodarka magazynowa) koniunktura oceniana jest nieco optymistyczniej niż przed miesiącem.
Do badania za bieżący miesiąc – odpowiedzi udzielane w okresie od 1 do 10 dnia bm. – dołączono moduł pytań diagnozujących wpływ wojny w Ukrainie na koniunkturę gospodarczą oraz dotyczących inwestycji (wyniki w tablicy 2).