Ruszył Portal API GUS



Szanowni Państwo,
Z wielką przyjemnością oddajemy Wam do użytku Portal API GUS (Application Programming Interface – Programistyczny Interfejs Aplikacji).
Witryna api.stat.gov.pl kieruje do produktów statystyki publicznej, umożliwiając automatyczne pobieranie danych z zasobów TERYT, REGON i BDL. API to mechanizm pozwalający na automatyzację komunikacji między systemami oraz tworzenie nowych rozwiązań programowych na bazie danych dostępnych w API REGON, API TERYT i API BDL. W Portalu znajduje się opis projektu i zasobów wraz z przykładami wykonywania żądań z API.
W szczególny sposób zachęcamy Państwa do skorzystania z API do Banku Danych Lokalnych. Dostęp do API BDL jest możliwy też bezpośrednio przez stronę bdl.stat.gov.pl. API BDL jest skierowany do wszystkich osób zainteresowanych zasobami Banku Danych Lokalnych i do wykorzystywania ich do własnych celów.
Korzystanie z API do BDL, jak i pozostałych produktów, jest bezpłatne. Udostępniane są zasoby w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej. Wymogiem jest podstawowa znajomość formatów XML oraz JSON.
UWAGA! Na liczbę obsługiwanych wywołań danych z konkretnego adresu IP nałożone są limity ilościowe. Użytkownicy potrzebujący większych limitów mogą się zarejestrować i uzyskać osobisty klucz API pozwalający na większą swobodę w pobieraniu danych.
Portal API został zrealizowany przez GUS w ramach partnerskiego projektu „Otwarte dane – dostęp, standard, edukacja” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Program Operacyjny Polska Cyfrowa.W razie konieczności udzielenia dodatkowych wyjaśnień, oddajemy do Państwa dyspozycji dwa adresy mailowe:
- wsparcie techniczne: (w temacie należy wpisać „API – Pomoc”);
- informacje merytoryczne: (w temacie należy wpisać „API – Informacje”).